De omzet van private label in Nederland is in 2023 gestegen naar 45,1% ten opzichte van 43,4% in 2021.
Het volgen van trends is cruciaal om als bedrijf relevant en concurrerend te blijven
Door op de hoogte te zijn van nieuwe ontwikkelingen kan je sneller inspelen op veranderende klantbehoeften, innovatieve producten en diensten ontwikkelen en zo marktkansen benutten. Daarnaast helpt trendbewustzijn om risico’s te verminderen door beter voorbereid te zijn op verschuivingen in de industrie, zoals nieuwe technologieën, regelgeving of consumentengedrag.
In 2023 gaven Nederlanders ruim 3 miljard euro uit aan persoonlijke verzorgingsproducten, zo’n 167 euro per persoon.
Nederlanders van 65 jaar of ouder maakten in 2023 de gezondste keuzes van voeding.
In 2023 is 82 procent van de consumenten bereid meer te betalen voor duurzame verpakking.
90 procent van de Nederlandse bevolking eet niet volgens de richtlijnen van de Schijf van Vijf.
1 op de 3 Nederlanders is in 2023 minder vlees gaan eten.
In 2023 gaf 74 procent van de consumenten aan dat ze productaanbevelingen van influencers betrouwbaar vonden.
De winkelomzet stijgt met 10 procent als je de consumenten op de juiste manier zintuigelijk prikkelt.