service Assortimentsonderzoek

Segmenteer slim en speel in op unieke consumentbehoeften

Assortimentsonderzoek afbeelding

Het verfijnen van jouw productaanbod is essentieel om optimaal in te spelen op de uiteenlopende voorkeuren van consumenten. Met ons assortiment- en segmentatieonderzoek krijg je waardevolle inzichten in de behoeften en drijfveren van jouw doelgroep. Door geavanceerde technieken zoals segmentatieanalyse of External Preference Mapping in te zetten, creëren we een helder beeld van jouw markt en bieden we concrete aanbevelingen voor productontwikkeling en -optimalisatie.

Het proces achter segmentatieonderzoek

Onze methodiek omvat het verzamelen van gedetailleerde consumentenvoorkeuren via hedonic scaling en productbeschrijvingen van ons panel. Door het toepassen van analytische modellen zoals unfolding-technieken, brengen we individuele voorkeuren in kaart en clusteren we consumenten met vergelijkbare voorkeuren in segmenten. Dit stelt jou in staat om strategische beslissingen te nemen over het optimaliseren van bestaande producten of het introduceren van nieuwe varianten die perfect aansluiten bij jouw doelgroep.

Door het combineren van beschrijvend onderzoek en consumentendata, vertalen we inzichten naar concrete aanbevelingen. Van het identificeren van verbeterpunten tot het creëren van innovatieve concepten: onze aanpak biedt direct toepasbare inzichten die jou helpen jouw marktaandeel te vergroten.

Wat maakt Essensor
uniek voor jou?

Diepgaande segmentanalyse

Onze aanpak helpt jou segmenten te identificeren op basis van unieke voorkeuren. Door technieken zoals unfolding te gebruiken, kunnen we niet alleen patronen ontdekken, maar ook voorspellen hoe jouw assortiment kan aansluiten op de verschillende consumentenprofielen. 

Betere marktpositionering

Door gebruik te maken van external preference mapping koppelen we voorkeuren direct aan sensorische attributen. Dit helpt bij het bepalen van hoe jouw producten zich verhouden tot die van de concurrentie en waar kansen liggen voor innovatie.

Efficiënt gebruik van budget en middelen

Met onze analytische technieken optimaliseren we de onderzoeksresultaten, zodat je met minimale middelen maximale inzichten krijgt.  
Sophia Eijsman MSc
Praat met Sophia over hoe assortimentsonderzoeken jouw producten kan verder helpen.
Neem contact op met Sophia

Bekijk al onze services

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.