Our history

Bekijk hier de tijdlijn van Essensor

Onze visie: ‘to a world with better products and a healthy and sustainable business’

Essensor ziet voor haar klanten grote uitdagingen op het gebied van gezondheid en duurzaamheid: En dat betekent minder vet, suiker, zout en alcohol, maar ook de overgang dierlijke naar plantaardige proteïnes (vlees, vis, zuivel).

 

In onze visie is de innovatiekracht van de voedingsindustrie enorm, maar de innovatiesnelheid wordt beperkt, met name door het beperkt veranderend vermogen van de consument. Aanpassingen van gedrag door consumenten en de manier waarop dat lukt, zullen de sturende factor zijn in de komende uitdagingen in de voedselwereld. De mate waarin de industrie de consument kan verleiden -o.a. met een goede ‘smaak’- zal cruciaal zijn. De rol van Essensor op dit gebied is er voor te zorgen dat alle gezondere en duurzamere alternatieven, wél net zo lekker of zelfs lekkerder zijn in vergelijking met het origineel. Maar ook om andere factoren aan te wijzen. Gelukkig beschikken wij over mooie en slimme onderzoekmethoden zoals de Ideal Profile Methode, die goed in kaart brengen hoe producten geoptimaliseerd kunnen worden.

OUR BRANDPROMISES. HIER STAAN WIJ VOOR EN DAAR KUNT U ALTIJD VAN OP AAN. DE BRANDPROMISES WEERSPIEGELEN WIE WIJ ZIJN, HOE WIJ ONS WERK DOEN EN WAT ONS IN BEWEGING HOUDT.

You are welcome

Essensor is een gastvrij bedrijf en hospitality zit in ons DNA. Die gastvrijheid geldt niet alleen voor onze klanten, maar ook voor onze consumenten, medewerkers, studenten, leveranciers en business partners. We gaan respectvol om met onze relaties en zijn bereid om te ‘stretchen’ zodra de situatie daarom vraagt.

Get to know our team of specialists

Consumer insights first

Al onze inzet en inspanningen zijn er op gericht om relevante consumer insights op te leveren. Deze stellen u dan in staat om afgewogen beslissingen te nemen in uw bedrijfsprocessen, bijvoorbeeld over productontwikkeling, productmanagement en marketing.

Nieuwsgierig naar onze solutions?

We share our knowledge

Essensor verbetert en versnelt al ruim 25 jaar het productontwikkelingsproces van klanten door een slim aanbod van onderzoeksmethoden. Deze ervaring stellen wij graag tot uw beschikking.

Read our blogposts

Grip on quality

Onze procedures (ISO, kwaliteitshandboeken, opleidingsmodules) garanderen een vlekkeloze uitvoering van al het onderzoek. Tijdens het onderzoek bent u altijd van harte welkom, zodat u dit zelf kunt ervaren en aanschouwen.

Kwaliteit vinden wij heel belangrijk en daarom zijn we gecertificeerd volgens de nieuwste ISO norm: ISO 20252:2019.

Deze is specifiek gericht op de uitvoering van marktonderzoek en stelt specifieke eisen aan de opzet en uitvoering van marktonderzoekprojecten. Ook stelt deze norm eisen aan de kwaliteitsbewaking in het algemeen binnen Essensor.

Verder heeft deze kwaliteitsnorm betrekking op alle activiteiten ten behoeve van markt-, opinie- en sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Het gaat hierbij om kwalitatief en kwantitatief onderzoek, maar ook om observatie.

Daarnaast zijn wij een Fair Data company. Dat houdt in dat wij de tien basisprincipes van de Fair Data Privacy Code onderschrijven. Als Fair Data company mogen wij het keurmerk Fair Data voeren dat alleen gebruikt mag worden door marketing, insights en analytics organisaties die lid zijn van de MOA

Our activities

Waarom Essensor?

Sinds 1987 zijn wij actief binnen het sensorisch marktonderzoeksdomein in Nederland. Wij hebben talloze bedrijven ondersteund en met hen aan de basis gestaan van effectieve en succesvolle productontwikkeling. Overtuig u zelf door te lezen waarom u zou moeten kiezen voor ons bedrijf. Of bel voor een oriënterend gesprek via +31 318 452222. Wij helpen u graag verder.

Autoriteit en marktleider binnen het sensorisch marktonderzoeksdomein in Nederland

De titel autoriteit en marktleider moet je verdienen en constant waar maken. Al ruim 25  jaar verbeteren en versnellen wij het productontwikkelingsproces van onze klanten door een slim aanbod van onderzoeksmethoden. Zo heeft u eerder een beter product. Hoe sneller u met het juiste product naar de markt gaat, des te succesvoller u wordt. Dat is uw doel.

Single-client onderzoek en specifieke doelgroepen

Laat u niet gek maken en verleiden tot sensorisch multi-client onderzoek met consumenten die uw producten nooit eerder hebben gekocht of geconsumeerd. Het spreekwoord ‘if you pay peanuts, you get monkeys’ is hier van toepassing…

Kwaliteit heeft een prijs, maar levert ook tastbaar resultaat op. Essensor werkt altijd exclusief voor haar klanten, maakt uitsluitend gebruik van specifieke gebruikersgroepen en is zeer secuur in de uitvoering. Daar kunt u op rekenen.

Essensor’s eigen consumenten database > 10.000 consumenten

De kwaliteitsnorm voor onderzoek is betrouwbaarheid. En een belangrijke maatstaf  voor de betrouwbaarheid van onderzoeksresultaten is het aantal respondenten. Essensor beschikt over een eigen consumenten-database van meer dan 10.000 respondenten. Daarmee zijn we in staat op het juiste moment de vereiste aantallen en specifieke gebruikersgroepen te mobiliseren voor betrouwbaar onderzoek. Daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.

Research centers in de Randstad (Utrecht), Foodvalley (Wageningen) en in de Food Innovation Academy (Vlaardingen)

Essensor beschikt over drie research centers: in de Randstad (Utrecht), Foodvalley (Wageningen) en in de Rotterdamse regio (Food Innovation Academy in Vlaardingen). En op verzoek kunnen wij vanzelfsprekend ook op andere locaties in Nederland testen.

Daarnaast kunt u, via ons internationale netwerk, onderzoek in meerdere landen in Europa laten uitvoeren. In dat geval volstaat een duidelijke briefing aan ons. Wij zorgen dan als ‘hoofdaannemer’ dat het onderzoek zorgvuldig wordt uitgevoerd. Daar wint u tijd mee.


Clients