arrow_back Back to overview

Essensor launches new brand identity

This month we are launching our new brand identity and the re-design of our house style. The acquisition of OP&P Product Research in 2018 and the merger of our companies have resulted in ESSENSOR becoming the authority within the sensory market research domain in the Netherlands. To underline this position, it has been decided to create one modern and distinctive brand identity for both companies.

After careful consideration, the ESSENSOR brand was chosen, while retaining recognizable elements from the OP&P Product Research brand. For example, five spheres were added to the new ESSENSOR brand, which were graphically translated into the five classic senses (sight, hearing, smell, touch and taste).

Het afgelopen jaar is hard gewerkt aan de integratie van beide bedrijven. Zo werken alle professionals ondertussen vanuit het hoofdkantoor in Ede en vindt in Utrecht uitsluitend nog onderzoek plaats. Onze nieuwe merkidentiteit weerspiegelt op een betere manier de meerwaarde van diensten die we onze klanten kunnen bieden.

De komende maanden wordt de nieuw merkidentiteit geïntroduceerd in alle (sociale) en communicatiekanalen.

Wil je hier meer over weten?

Neem contact op met Jan Willem


Related posts