arrow_back Terug naar Solutions Consumer research

Ideal Profile Method

De Ideal Profile Method is in eigen huis ontwikkeld en gevalideerd na de promotie aan de universiteit van Rennes (Agrocampus-Ouest) in Frankrijk door een van onze professionals. Met deze methode kunnen wij voor u bepalen hoe uw producten zich verhouden ten opzichte van de concurrentie (benchmarking). Daarnaast adviseren wij u aan welke aspecten u aandacht moet geven om het product te verbeteren (optimalisatie). Tevens krijgt u inzicht in de ‘drivers of liking’ en geven consumenten per onderdeel niet alleen hun evaluatie, maar ook gedetailleerd hun ideaalniveau aan. Dit is de onderzoeksmethode die u een complete ‘toolkit’ verschaft om uw producten met succes verder door te ontwikkelen.

local_offer Aantal producten > 3
location_on Klantprofiel Gebruikers van het product en overige criteria in overleg
people_outline Aantal deelnemers Minimaal N=80
location_on Type vragen 6 acceptatievragen, 15-20 sensorische aspecten, koopintentie, bijsmaak, 2 open vragen
people_outline Resultaten Acceptatie van product ten opzichte van concurrentie, sensorisch profiel per product, ideaal sensorisch profiel, drivers of liking, optimalisatie, effect van geslacht en leeftijd en productgebruik, analyse clusters

Wil je hier meer over weten?

Neem contact op met Jan Willem

Andere proposities binnen deze productgroep

Clients