arrow_back Back to overview

Nieuw sensorisch talent aan de slag in Foodvalley!

Afgelopen week is de MOA cursus ‘Sensorisch onderzoek B’ weer van start gegaan, met 14 deelnemers van onder meer Heineken, Unilever, DSM en Philips. De cursus wordt geleid door Wim Vaessen, algemeen directeur van Essensor en OP&P Product  Research en Joep Brinkman, docent toegepaste psychologie aan de Hanze hogeschool Groningen.

In de komende weken gaan de cursisten aan de hand van het boek Proeven van succes’, geschreven door Joep Brinkman, alle facetten van het sensorisch onderzoek ontdekken. Onderwerpen zoals de verschillende testopzetten, panelomvang, statistiek en de vragen die je aan de panelleden stelt zullen aanbod komen. Naast het boek krijgen de cursisten ook te maken met verschillende praktijk opdrachten, gastsprekers en excursies. En tijdens de praktijk opdracht zal de gehele testcyclus word nagelopen en geanalyseerd aan de hand van een onderzoek, opgezet door Alard Verhoef, een van de Projectmanagers van Essensor.

Wim Vaessen: “De cursus vraagt veel van de deelnemers, namelijk  6 intensieve cursusdagen (van 12 tot 21 uur) en  minimaal 6 dagen thuiswerk van 7 maart t/m 18 april. Iedere cursusdag staat er echter wel een Chef Kok opgesteld in de test-keuken van Essensor, die alle deelnemers op de cursusdagen ‘trakteert’ op een 3-gangen diner”.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Jan Willem Steunenberg / Commercial Director

0651 557884 / 0318 452222

j.w.steunenberg@essensor.nl

www.essensor.nl

Wil je hier meer over weten?

Neem contact op met Jan Willem


Related posts