Expeditie van de smaak

Tijdens de vele trainingen die Essensor heeft gegeven bij verschillende voedingsmiddelenbedrijven werd duidelijk dat het uitblijven van het voorspelde succes vaak niet te wijten was aan de kwaliteit van producten of onderzoeksmethoden. Het bleek dat productvarianten die wellicht een grote kans van slagen hadden gehad, vroeg in dat proces reeds waren afgewezen. Dat gebeurde dan niet op grond van formele testuitslagen, maar tijdens de vele, vaak dagelijkse informele proefsessies die ontwikkelaars en marketeers uitvoeren.

Op grond van die bevindingen heeft Essensor een training ontwikkeld die bedoeld is om die informele proefsessies naar een blijvend hoog niveau van betrouwbaarheid te brengen.

De training is uiterst praktisch van karakter en de vele voorbeelden en interactieve oefeningen maken dat de resultaten beklijven waardoor de kans dat producten met wezenlijk potentieel vroeg in de ontwikkeling sneuvelen, aanzienlijk verkleint. Dit is ook de bevinding bij de bedrijven waar De Expeditie van de Smaak werd gegeven.

Meer informatie: www.expeditievandesmaak.nl