Retail / supermarkten

Voor de retail en de supermarktwereld in Nederland voeren wij jaarlijks vele sensorische markt onderzoeken uit in onze gespecialiseerde testcentra in Utrecht en Ede. Enerzijds zorgen wij voor een zorgvuldige monitoring / benchmarking van de huismerken t.o.v. de A-merken en adviseren wij op welke wijze producten kunnen winnen aan onderscheidend vermogen, smaak en kwaliteit. Anderzijds ondersteunen wij sleutelfunctionarissen binnen de driehoek category-, quality- en inkoop Management met het (door)ontwikkelen van hun sensorische kennis en vaardigheden.

Solutions…

Testcentra Utrecht en Ede…

Klanten…

Voedingsmiddelen industrie

De ‘roots’ van Essensor liggen van origine in de voedingsmiddelenindustrie; een branche die volop in beweging is en blijft. Zeer actueel is momenteel bijvoorbeeld de vraag naar een reductie van suiker, vet en/of zout in de producten door onze klanten, overheid en de consument. Vaak wordt gestreefd naar een sensorische gelijkheid tussen de bestaande variant en de aangepaste variant van een product. Essensor krijgt in dat geval de belangrijke vraag of er een sensorisch verschil is tussen beide producten. De door ons opgeleide en getrainde expert panels beantwoorden deze verschil vraag vervolgens op een uiterst efficiënte, precieze en betrouwbare wijze.

Solutions…

Testcentra Utrecht en Ede…

Klanten…

Non Food

Sensorisch onderzoek stopt niet bij de grens van food naar non-food. Alle sensorisch- en marktonderzoek in de non-food sector richt zich op de sensorische beleving. Behalve geur zijn ook geluid, gevoel, gewicht, textuur, kleur, kortom alle denkbare sensorische belevingen kritische succesfactoren in de wereld van non-food producten.
En die wereld is groot; van cosmetica en personal care tot de auto-industrie, van keukenapparatuur tot telecommunicatie. Essensor heeft een rijke ervaring in die wereld, zowel in het onderzoeksdomein als in het domein van advies en training.

Solutions…

Testcentra Utrecht en Ede…

Klanten…